'Moet ik hier gaan liggen?'
'Niets moet, maar dat maakt het wel makkelijker.'
'Dit voelt ongemakkelijk.'
'Ik zie het. Je bent al helemaal bezweet voor we begonnen zijn. Geen zorgen, ik bijt niet. Kun je vertellen hoe je heet?'
'Gerard.'
'Dag, Gerard. Ik ben Lieve. Dat staat niet zo goed overeind meer, hè?'
'Ga je me pijn doen?'
'Dat is niet mijn bedoeling, maar schrik niet als ik ruig overkom. We spreken samen af hoever ik mag gaan.'br> 'Dat vind ik een prettig idee. Sorry hoor, ik ben echt helemaal nat. Zijn er doekjes?'
'Een heleboel. Je windt je wel heel erg op, Gerard. Laat mij het werk maar gewoon doen, ik doe dit vaker.'
'En wat verwacht je van mij?'
'Niet zoveel. Dat je je handen onder het laken houdt en niet aan me zit als ik bezig ben. Geluiden maken mag, maar probeer rekening te houden met de mensen die hierbuiten zitten.'
'O, dat is echt groter dan ik had verwacht! Gaat dat in mijn mond?'
'Schouders laten hangen, Gerard, dan ontspant alles beter. Het kan een beetje raar achterin je keel voelen.'
'Ga je er nu aan trekken?'
'Alles op z’n tijd. Ik moet eerst wat wegzuigen.'
'Fijn dat je het rustig opbouwt. Is het een probleem dat ik nu naar de wc moet?'
'Ja, eigenlijk wel. Alles ligt nu open en bloot. Ik wil niet dat de mensen dat zien.'
'Oké, geef er dan maar gewoon een harde ruk aan. Dan ben ik snel klaar.'
'Zo, je kreunde wel hard. Heb ik je pijn gedaan?'
'Nee, het was gewoon intens.'
'Het is al voorbij, Gerard. Ik vond dat je het geweldig deed.'
'Dank je wel, Lieve. Voor een kaakchirurg was je best wel vriendelijk.'